Review: Ravensburger ‘Bunny Hop Party’

img_4421Intussen zijn er wel honderden al dan niet duizenden spelletjes op de markt. De concurrentie voor bedrijven is dan ook erg groot om hét nieuwe aanslaande spel te bedenken, de andere kant van de medaille is de hoeveelheid spellen die maar tijdelijk in zijn. Persoonlijk vind ik Bunny Hop party behoren tot die eerste groep. Het spel is namelijk te leuk om in de kast te laten liggen. In deze review lees je hoe het spel werkt en onze mening.

Voorbereidingen
Voor je begint dien je het groene eilandje te voorzien van batterijen, hierna zet je dit eilandje in het midden van een open ruimte. De grondplaten moeten, met de graskant naar boven, op de grond worden gelegd. De wortels leggen wij in een rondje om de grondplaat heen. Vervolgens kiest iedereen een kleur uit van het konijntje dat hij/zij wil zijn en zet deze in het holletje van het groene eilandje. De wortel kan in het grote gat gestoken worden aan de bovenkant en het spel kan beginnen.

img_4423

Het spel
Zodra je begint dien je het spel aan te zetten. Bunny Hop begint te vertellen wat je moet doen, vervolgens speelt zich een muziekje af en kun je de opdracht uitvoeren. Sping als een konijn in het rondte, loop op handen en voeten of dans gezellig met elkaar om Bunny Hop heen… Zodra het muziekje afgelopen is hoor je welk groente- en fruitvriendje je moet zoeken, deze staan aan de onderkant van de grasplaten. Mocht je niet helemaal gehoord hebben wat je moet vinden is dat geen probleem, Bunny Hop herhaalt namelijk met grote regelmaat wat je moet zoeken. Heeft iemand de groente- of fruitvriend gevonden dan mag deze op de knop drukken en een wortelfiche pakken. Vervolgens moeten de andere spelers om het eilandje zitten en de springende wortel vangen. Heeft iemand de wortel gevangen dan mag hij/zij een wortelfiche pakken.
Degene die de meeste wortelfiches heeft is de winnaar.

opgeruimd staat netjes
opgeruimd staat netjes. Tip: Stop de handleiding onder het plastic gedeelte zodra je deze zorgvuldig hebt door gelezen. Zo raak je de handleiding niet kwijt en is de kans op beschadigingen ook een stuk kleiner.

Het spel doet me sterk denken aan de hippe variant van de stoelen dans, zonder de afvalrace tussentijds. Ik ben er laaiend enthousiast over, het heeft namelijk alles wat een spel moet hebben: beweging, geheugentraining, behendigheid en focus om naar de opdrachten te luisteren. Elke opdracht heeft een mooie tijd waardoor het spel zich lekker vlot laat spelen zonder dat kinderen tussentijds willen stoppen.
Het enige nadeel is de enorme herrie die ermee gepaard gaat. Het spel is gewoonweg niet stilletjes te spelen is me opgevallen. Door het enthousiasme worden de kinderen al heel snel actief. De bewegingen die ze moeten gaan maken blijven daardoor, zeker op een parketvloer, niet echt onopgemerkt.
Mijn kids zijn 6, 8, 10 en 12 jaar oud en ze spelen het alle vier met evenveel plezier!

Waar te koop & prijs
Bunny Hop Partij is o.a. te koop bij bol.com voor €26,99. Grote kans dat je het spel ook in de speelgoedwinkels vindt.