>> Onmisbaar voor in de vakantiekoffers? De EHBO producten van Thursday Plantation en After Bite! <<

De zomervakantie is in aantocht en brengt helaas, naast plezier en ontspanning, soms ook de nodige ongemakken met zich mee. Insectensteken of -beten, schaafplekjes, kleine wondjes of een aanraking met brandnetels en kwallen komen tijdens de vakantie regelmatig voor. De producten van After Bite en Thursday Plantation zijn dan onmisbare hulpmiddelen om mee te nemen in de vakantiekoffer!

>> Vieze luchtjes neutraliseren <<

Lampe Berger introduceert haar nieuwe anti-odeur collectie. Dankzij een gecombineerde werking van gepatenteerde moleculen en geselecteerde geuren worden storende vieze luchtjes geblokkeerd. De mooie huisparfums uit deze collectie zien er niet alleen prachtig uit maar geven een heerlijke geur af en helpen vieze luchtjes in huis te neutraliseren. De parfumflessen zijn modern en dynamisch vormgegeven. Het transparant gekleurde glas is afhankelijk van de functie rood, blauw, grijs of champagne. Per fles zitten acht zwarte polymeer stokjes verpakt. In een kleine ruimte volstaat het om drie of vier stokjes te gebruiken. Het rode model is voor de keuken, een frisse, bloemachtige geur met basilicum mandarijn, kardemom, fresia, lavendel, roos, amber, iris en hout. Het blauwe model is voor de badkamer: de combinatie van lavendel, eucalyptus, oranjebloesem, patchoeli, kaneel en eik is heerlijk fris voor deze ruimte. Het grijze model is tegen tabaksgeuren en is samengesteld uit cedar , dennen en amber. Het champagne model neutraliseert de nare geuren van huisdieren. Hiervoor zorgen de geuren bergamot, appel, lelietjes van dalen, fresia, violet, sandelhout, cedar en musk, Verkoopprijs: € 20,–. Er is een navulling verkrijgbaar van 200ml voor € 12,–. Informatie en verkoopadressen bij: www.lampeberger.nl.

>> OFFICIËLE OPENING ST. GERLACH PAVILJOEN & KASTEELHOEVE <<

Op woensdag 14 juni werd het St. Gerlach Paviljoen & Kasteelhoeve officieel geopend door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet der Nederlanden en Professor mr. Pieter van Vollenhoven. In aanwezigheid van ruim 400 gasten werden twee kunstwerken onthuld die mede tot stand zijn gekomen door donateurs die het landgoed Château St. Gerlach een warm hart toedragen. Château St. Gerlach investeert € 11,1 miljoen aan uitbreiding landgoed
Over Château St. Gerlach
In het hart van natuurgebied Ingendael en op een steenworp afstand van Maastricht, ligt het eeuwenoude Château St. Gerlach. Het luxe hotel telt 113 hotelkamers en –appartementen. Op het landgoed bevinden zich 3 eetgelegenheden: Restaurant Château St. Gerlach met een Frans georiënteerde keuken, Bistrot de Liège met streekgerechten en het koffie- en lunchconcept Burgemeester Quicx, Coffee & More. Verder beschikt het landgoed over een eigen Spa & Wellness en 16 vergader- en banketzalen (2-750 personen) waaronder het nieuwe St. Gerlach Paviljoen. Château St. Gerlach maakt sinds 1997 deel uit van het Limburgse familiebedrijf Oostwegel Collection en is lid van Relais & Châteaux. Voor meer informatie: www.stgerlach.nl

>> Milja Praagman maakt prentenboek met haar man, beeldend kunstenaar Leopold van de Ven <<

Milja Praagman schreef en tekende al meer dan 25 prentenboeken. Voor het eerst maakte ze een boek samen met haar man, Leopold van de Ven. Leopold is een kunstenaar die hedendaagse sculpturen, tekeningen en installaties maakt. De wereld van kinderboeken was voor hem volledig nieuw …
‘Dankzij deze samenwerking heb ik nog weer nieuwe dingen in het illustreren ontdekt’, zegt Milja. Ook voor haar man Leopold was het project een boeiende uitdaging: ‘Ik wilde wel graag de grenzen opzoeken van wat is een illustratie en wanneer wordt het kunst?‘.
Zien met je ogen dicht
Een aardbeizacht verhaal over iemand missen en een likje troost
Papa tilt een stoeptegel op. Daaronder zitten honderden mieren. ‘Er is altijd meer dan je denkt,’ zegt papa. Dat voel ik, als ik opa’s lege stoel aai. Of als ik mijn oor op papa’s borst leg. Met je ogen dicht kan je soms zoveel meer zien.
Zien met je ogen dicht – Milja Praagman & Leopold van de Ven – 32 blz. – €14,50 – isbn 9789462912397

>> Leef Lagom: Het Zweedse geheim voor een gelukkig leven <<

De Scandinavische landen behoren al jaren tot de gelukkigste landen ter wereld. In Leef Lagom vertelt Anna Brones, expert op het gebied van Lagom, het Zweedse geheim voor een gelukkig leven. Leef Lagom is een praktische en geïllustreerde lifestylegids gebaseerd op de Zweedse filosofie van Lagom. Lagom betekent ‘precies de juiste hoeveelheid’, niet te veel, niet te weinig, maar precies genoeg. Balans dus. Het boek laat je zien hoe je meer geluk kunt vinden in je dagelijks leven door evenwicht. Je hebt minder stress, meer tijd voor dingen die je leuk vindt, voldoende geld en een bewuster leven. Met wat kleine inspanningen maak je je leven beter, groener én goedkoper.Leef Lagom. Auteur: Anna Brones. Prijs: € 15,-. ISBN: 9789021566696. Verschijningsdatum: 1 augustus 2017. Kosmos Uitgevers

>> Summerproof skin with Dove <<

De zomer staat weer voor de deur! Is jouw huid er net zo klaar voor als jijzelf? Om je een handje te helpen introduceert Dove de nieuwe DermaSpa Oxygen Touch en DermaSpa Summer Revived Summer Glow + Soft Shimmer. Geniet met deze zomerse producten het hele jaar door van een soepele en gehydrateerde huid met een zongebruind kleurtje.